Kellemes jelenség, de gondot is okozhat: Budapest lassan kinövi a repterét

A kormány vasúti összeköttetést hoz létre a belváros és Ferihegy között, a kiszoruló teherforgalomnak pedig új repteret építtet.

Az Eurocontrol szerint idén év elején 5%-kal nőtt a forgalom és a késések száma is az előző évhez képest.
Az Európai Unió arra figyelmeztet, hogy az idei nyári időszakban a repülőtéri késések súlyosabbak lehetnek, mint valaha – írja a Financial Times.
Ennek fő okai a légiirányítók sztrájkjai, a munkaerőhiány, az erdőtüzek és a megnövekedett utasszám.
Az uniós illetékesek szerint a légiirányítás már most is a kapacitása határán működik, amit a COVID-19 utáni rekordmagas utazási igények tovább nehezítenek. Egy magas rangú tisztviselő elmondta: „a tavalyi nyár volt az eddigi legrosszabb késések és járattörlések tekintetében, és az idei év is hasonlónak ígérkezik”.
Ezt is ajánljuk a témában
A kormány vasúti összeköttetést hoz létre a belváros és Ferihegy között, a kiszoruló teherforgalomnak pedig új repteret építtet.
A legforgalmasabb napokon az európai légtérben akár 37 000 járat is közlekedik, ami a légiirányítók teljesítőképességének határát jelenti. Az Eurocontrol áprilisi jelentése szerint az év első hónapjaiban az előző évhez képest 5 százalékkal nőtt a forgalom, és ugyanilyen arányban emelkedtek az irányítási késések is.
A kapacitáshiány különösen kilenc országban, például Franciaországban, Németországban, Görögországban és Spanyolországban válthat ki jelentős fennakadásokat – ezek a térség legkedveltebb úti céljai közé tartoznak. A problémát súlyosbítják az ismétlődő sztrájkok, különösen Franciaországban.
A csütörtöki leállás becslések szerint percenként körülbelül 100 euró anyagi veszteséget jelentett.
Nyitóképünk illusztráció. Forrás: Pixabay